29/5 Παγκόσμια Ημέρα Πεπτικού Συστήματος: Οι διατροφικές επιλογές οδηγούν στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού μας!

Παγκόσμια Ημέρα Πεπτικού Συστήματος, σήμερα και η Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος και Εκαιδεύτρια του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360 Παναγιώτα Βαρσαμά, μας επισημαίνει τα βασικά λάθη που κάνουμε στη διατροφή μας και μας δίνει συμβουλές για την καλύτερη λειτουργία του στόμαχος!

29/5 Παγκόσμια Ημέρα Πεπτικού Συστήματος: Οι διατροφικές επιλογές οδηγούν στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού μας!

Καθημερινά κάνουμε λάθη στις διατροφικές μας επιλογές, γεγονός που μας στερεί την άρτια λειτουργία τόσο του εγκεφάλου, όσο και του σώματός μας. Πρέπει να κατανοήσουμε πως η διατροφή επηρεάζει τον ανθρώπινο οργανισμό, πολύ περισσότερο από όσο πιστεύουμε.

Τα βασικά συνήθη λάθη που κάνουμε στη διατροφή μας είναι: 

  • Έλλειψη οργάνωσης: Πολύ σημαντικό είναι να επικεντρωθούμε στον σχεδιασμό και στην οργάνωση ενός εβδομαδιαίου πλάνου διατροφής ώστε να αυξήσουμε της πιθανότητες να μείνουμε προσκολλημένοι.
  • Απουσία θρεπτικού πρωινού & παράλειψη γευμάτων : Μείζονος σημασίας είναι να μην παραλείπουμε γεύματα και να αρχίζουμε τη μέρα μας καταναλώνοντας ένα πρωινό υψηλής θρεπτικής αξίας! Με αυτό τον τρόπο τροφοδοτούμε τον οργανισμό μας με ενέργεια καθώς και με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά ώστε να νιώθουμε γεμάτοι ενέργεια, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη καλύτερη λειτουργία του εντέρου . Για μέγιστα αποτελέσματα ξεκινήστε καταναλώνοντας πρώτα ένα ποτήρι νερό !
  • Κατανάλωση ενός μόνο γεύματος : Λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας, σε συνδυασμό με λανθασμένες πεποιθήσεις που επικρατούν περί απώλειας βάρους, δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν να καταναλώσουν μόνο ένα γεύμα κατά τη διάρκεια της ημέρας τους. Μάλιστα, αρκετές φορές επιλέγετε ένα γεύμα πλούσιο σε θερμίδες και σε ΄΄κακά΄΄ λιπαρά , κάτι το οποίο δεν προσφέρει κανένα απολύτως όφελος στην υγεία μας.
  • pagosmia-mera-peptikou-02.png

Άλλα συνήθη λάθη που κάνουμε στη διατροφή μας είναι η:

  • Κατανάλωση του γεύματος με γρήγορο ρυθμό
  • Aπουσία επαρκών φυτικών ινών που τις βρίσκουμε στα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου
  • Κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων τα οποία είναι πλούσια σε αλάτι και λίπος
  • Μειωμένη σωματική δραστηριότητα
  • Κακή ποιότητα ύπνου

Το στομάχι αποτελεί ένα ευαίσθητο όργανο του σώματος, το οποίο επιβαρύνεται με την κατανάλωση κάποιων τροφών. Για να βοηθήσουμε την καλή λειτουργία του σχόμαχος, μπορούμε να επιλέξουμε τις κατάλληλες τροφές.

1 .Κατανάλωση τροφίμων με προβιοτική δράση

Συγκεκριμένα:

Το γιαούρτι καθώς περιέχει ζωντανούς μικροοργανισμούς (οι οποίοι προκύπτουν μετά τη ζύμωση του γάλακτος), η επίδραση των οποίων είναι σημαντική, καθώς μεταξύ άλλων βελτιώνουν τις γαστρικές εκκρίσεις, ρυθμίζουν την ισορροπία της εντερικής χλωρίδας .

2 .Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες (δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα, λαχανικά). Συγκεκριμένα :

Η μπανάνα έχει καταπραϋντική δράση και προστατεύει από τον ερεθισμό της καούρας.

Οι νιφάδες βρώμης μειώνουν την έκκριση γαστρικών υγρών και παράλληλα ενισχύουν τον γαστρικό βλεννογόνο.

3 .Κατανάλωση άπαχου κρέατος καθώς και ψαριού. Επιλέγουμε ως τρόπο μαγειρέματος τον ατμό, το βραστό και το ψήσιμο στο φούρνο.

4.Επαρκής ενυδάτωση

Κάποια Tips για τη σωστή πέψη;

  • Μετά το κύριο γεύμα η μάσηση τσίχλας ενδείκνυται καθώς αυξάνει την παραγωγή σάλιου και μειώνει την ποσότητα του οξέος στον οισοφάγο, η μαστίχα να είναι χωρίς ζάχαρη!.
  • Κατανάλωση μικρών συχνών γευμάτων, ελαφρά σε λιπαρά και θερμίδες
  • Η κατανάλωση του γεύματος να γίνεται με αργό ρυθμό και η μάσηση να είναι αργή
  • Επαρκής ενυδάτωση , κυρίως με νερό αλλά και με τσάι χωρίς ζάχαρη
  • Ένταξη τροφίμων με προβιοτική δράση ( πχ γιαούρτι, ξινολάχανο)
  • Να αποφεύγεται η κατάκλιση για ύπνο μετά το γεύμα.
  • Τακτική σωματική δραστηριότητα