Ημέρα της Μητέρας: Γιορτάζοντας μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο

Eπιμέλεια: Παναγιώτα Απέργη - Σπουδάστρια Δημοσιογραφίας ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360

Μάνα είναι μόνο μία και της έχω αδυναμία! H μορφή αυτής ακριβώς της γυναίκας, που φέρνει στο κόσμο μια ζωή, έχει υμνηθεί και τιμηθεί από κάθε λογής καλλιτέχνες, με τον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο, φυσικά, να μην αποτελεί εξαίρεση και να την τοποθετεί σε περίοπτη θέση.

Ημέρα της Μητέρας: Γιορτάζοντας μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο

Αφού σήμερα είναι η μέρα τους, ας κάνουμε μια αναδρομή στις πιο διάσημες μανάδες της μεγάλης οθόνης!

Η θεότρελη μαμά με το γλυκό όνομα

theotreli-mama-me-to-glyko-onoma.png

Ναι, φυσικά και αναφερόμαστε στην Πάστα Φλώρα, κατά κόσμον Μαίρη Αρώνη, η οποία υποδύθηκε με μεγάλη επιτυχία, τη, χωρίς καμιά αμφιβολία, πιο αλλοπαρμένη και αξιαγάπητη μάνα του ελληνικού κινηματογράφου. Με μπλαζέ ύφος και αφοπλιστική αφέλεια, η Πάστα Φλώρα είχε την ικανότητα να κάνει τις πιο άσχετες επισημάνσεις και να προκαλεί άφθονο γέλιο στους θεατές, όταν ανοίγει το στόμα της και εκστομίζει ένα σωρό παραδοξολογίες!


Η αθάνατη Ελληνίδα μάνα

athanati-ellinida-mana.png


Η Ελένη Ζαφειρίου υπήρξε ο ορισμός της κλασικής Ελληνίδας μάνας σε πολλές ταινίες, αν και η ίδια δεν γνώρισε ποτέ τη δική της μητέρα, καθώς έμεινε ορφανή και υιοθετήθηκε από ένα ζευγάρι ηθοποιών.

Έχει ενσαρκώσει δεκάδες φορές το ρόλο της μάνας, παίζοντας άλλοτε τη χήρα και φυσιογνωμίστρια μητέρα στο «Δεσποινίς Διευθυντής», άλλοτε τη χωριάτισσα, αν και πολύξερη, μαμά από το χωριό στο «Ξύπνα Βασίλη» και άλλοτε τη σύζυγο του στρατιωτικού με αυστηρές αρχές στη «Θεία από το Σικάγο». Ήταν η Ευτέρπη, η κυρία Οικονόμου, η κυρία Λουκία, με άλλα λόγια η μάνα που όλοι ξέρουμε!

Η ηρωίδα μάνα

iroida-mana.png

Μπορεί σε πολλούς η Νίτσα Τσαγανέα να είναι μια ηθοποιός, που πολλές φορές ενσάρκωνε την απόμακρη και αριστοκρατική γυναίκα, αλλά χαρακτηριστική είναι η εμφάνισή της στην ταινία «Ένας ήρωας με παντούφλες», το 1958, υποδυόμενη τη τη γυναίκα του Βασίλη Λογοθετίδη και μητέρα της Ίλιας Λιβυκού.
Η Ειρήνη Δεκαβάλα είναι μια ηρωίδα της ζωής, καθώς προσπαθεί να φέρει βόλτα το σπιτικό της, με τα ελάχιστα έσοδα του ονειροπαρμένου στρατηγού συζύγου της.

Η πονεμένη μάνα

ponemeni-mana.png

Η Μαλαίνα Ανουσάκη υπήρξε η χαρακτηριστική περίπτωση της κινηματογραφικής μάνας που βίωσε τον πόνο και την τραγωδία στο πετσί της. Από το «Μάνα μου, Παραστράτησα», στο «Ο Γολγοθάς μιας Αθώας» και από το «Μάνα Κάνε Κουράγιο» στο «Η Καρδιά της Μάνας», η Ανουσάκη υπήρξε η πονεμένη μητέρα, η οποία είτε στο δράμα είτε στο μελόδραμα ήταν ένας υποκριτικός βράχος.

Η χαρτοπαίχτρα μάνα

chartopaichtra-mana.png

Θα μπορούσε να είναι σύζυγος του βαλέ ή του παπά, αλλά υπήρξε σύζυγος του Λάμπρου Κωνσταντάρα. Η Ρένα Βλαχοπούλου ενσάρκωσε την αθεράπευτη λάτρη της τράπουλας, που, εξ αιτίας του πάθους της, οδηγούνταν σε διάφορες παρεξηγήσεις, με τον άντρα της να κάνει τα πάντα για να τη συνεφέρει. Η ίδια, έπειτα από μια σειρά περιπετειών, καταλήγει να δίνει τον μεγάλο όρκο: «να μην ξαναπιάσει τράπουλα στα χέρια της». Ή μήπως όχι;

Η πληθωρική μάνα

plithoriki-mana.png

Η Σμάρω Στεφανίδου υπήρξε μια καρατερίστα με τεράστια επιτυχία στο θέατρο και στο σινεμά όπου υποδύθηκε σε πολλές κωμωδίες τη μητέρα. Ήταν η κυρία Ελένη στο «Αλίμονο στους Νέους», που ήθελε να…καλοπαντρέψει την κόρη της, Μάρω Κοντού, με τον υπέργηρο Σπύρο Μουσούρη, η Μαρίκα στο «Μιας Πεντάρα Νιάτα», αλλά και η Σμάρω στο «Είκοσι Γυναίκες Κι Εγώ», που θέλει να ορίσει εκείνη τους συζύγους των παιδιών της.

Η Πολίτισσα μάνα

politissa-mana.png

Η Πολυξένη Κοπέογλου, κατά κόσμον Μαίρη Μεταξά, υπήρξε η μαμά του Ευτύχιου στην ταινία «Το Ανθρωπάκι» (1969), η οποία επιθυμούσε διακαώς να χωρίσει τον γιο της από την άστατη σύζυγό του. Το αξάν της Πολίτισσας και ο τσαμπουκάς της, επί οθόνης, στη «Νύχτα Γάμου» την έκαναν μια από τις πιο χαρακτηριστικές μορφές μάνας στον ελληνικό κινηματογράφο.

Η πάντα χαριτωμένη μάνα

panta-charitomeni-mana.png

Σε όποια ταινία κι αν ενσάρκωνε τη μάνα, η Μαρίκα Κρεβατά ήταν ο ορισμός της χαριτωμένης. Από τον ρόλο της στην κωμωδία «Εταιρία Θαυμάτων» όπου έκανε την απατεώνισσα μητέρα της Γκέλυς Μαυροπούλου, στη μαχητική αριστερή εργάτρια στην «Κόμισσα της Φάμπρικας» και στην κυρία Παπασταύρου, τη σύζυγο του «Θεμιστοκλέους, βεβαίως, βεβαίως» που ορμάει για να υπερασπιστεί την κακομαθημένη κόρη, υπηρέτησε επάξια το ρόλο της μάνας.

Μάνα, μητέρα, μαμά, όπως κι αν σας φωνάζουν, η μέρα σας ανήκει. Χρόνια πολλά!