Οι βασικοί «συντελεστές» του επιτυχημένου design

Οι βασικοί «συντελεστές» του επιτυχημένου design

Επιμέλεια: Χρήστος Ρέτσης, Καθηγήτης Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών / Σχεδιαστής Οπτικής Επικοινωνίας

Στα επαγγελματικά μου χρόνια, εμπειρικά κυρίως, διαπίστωσα ότι υπάρχουν τέσσερις βασικοί συντελεστές (πτυχές) για έναν επιτυχημένο σχεδιασμό σε κάθε project των εφαρμοσμένων τεχνών: δημιουργικότητα, επικοινωνία, κριτική σκέψη και συνεργασία.

Δημιουργικότητα και Κριτική σκέψη - Αρχίστε με τον εαυτό σας

Φυσικά, όπως συμβαίνει με οποιοδήποτε σχέδιο που σχετίζεται με την τέχνη, πρέπει να αξιοποιηθεί η δημιουργικότητα. Δεν χρειάζεται να είστε επαγγελματίας σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας για να είστε δημιουργικοί. Το κλειδί για τη δημιουργικότητα είναι η συνεχής ενασχόληση με οπτικό περιεχόμενο για έμπνευση.

Έτσι, αρχίστε να ερευνάτε καλλιτέχνες και σχεδιαστές που έχουν ένα στυλ σχεδιασμού που θαυμάζετε και εκτιμάτε. Αυτή η έρευνα θα σας δώσει περισσότερη κατανόηση του δικού σας δημιουργικού στυλ: οπουδήποτε ανάμεσα σε κλασικό - καθαρό ή πιο αφηρημένο και μοντέρνο.

Γνωρίζοντας το στιλ σας θα σας επιτρέψει να είστε καλύτερος σχεδιαστής για τον εαυτό σας και, φυσικά, για τους πελάτες σας.

Το να είσαι σε θέση να σκεφτείς κριτικά για ένα πρόβλημα σχεδιασμού είναι επίσης σημαντικό. Μέρος της «μάχης» αυτής είναι να γνωρίζετε τα εργαλεία που έχετε, να κατανοήσετε πώς λειτουργούν αυτά τα εργαλεία και πότε χρησιμοποιούνται καλύτερα.

Μέσω της συνεχούς έρευνας και της έμπνευσης θα αρχίσετε να σκέφτεστε πιο κριτικά και δημιουργικά όταν αντιμετωπίζετε ένα πρόβλημα σχεδίασης.

Η επικοινωνία είναι κρίσιμη

Η επαγγελματική σχέση που υπάρχει μεταξύ σχεδιαστή και πελάτη εξαρτάται από την επικοινωνία. Ένας σχεδιαστής θα πρέπει να κρατήσει τον πελάτη ενημερωμένο καθ 'όλη τη διαδικασία σχεδιασμού με τακτικές εκθέσεις προόδου και ενημερώσεις.

Στο δικό μου έργο, κάνω μια αρχική σύντομη περιγραφή. Σε αυτή τη σύντομη περιγραφή, περιγράφω τι σκοπεύω να κάνω για ένα συγκεκριμένο έργο και τι θα απαιτηθεί από τον πελάτη για να επιτύχει τον στόχο του αυτός ο σχεδιασμός (αυτό επίσης συνδέεται με το κομμάτι της συνεργασίας).

Μόλις ολοκληρωθεί το brief, ο σχεδιαστής μπορεί να αρχίσει να εργάζεται σε ένα πρώτο σχέδιο του πλάνου.

Εάν υπάρχει μια διακοπή στην επικοινωνία, τότε, αυτό θα αναδυθεί μέσα από τη διαδικασία σχεδιασμού. Αυτή η κακή επικοινωνία θα οδηγήσει σε ένα δύσκολο έργο, με αυξανόμενο χρόνο σχεδιασμού και πολλαπλά προσχέδια.

Το brief αποσκοπεί στο να μειώσει τον χρόνο σχεδιασμού και να διευκολύνει τη διαδικασία σχεδιασμού και για τα δύο εμπλεκόμενα μέρη.

Δημιουργικότητα και Συνεργασία «πάνε πακέτο»

Η τρίτη πτυχή που οδηγεί σε έναν επιτυχημένο σχεδιασμό είναι η συνεργασία. Ναι, ο πελάτης έρχεται ουσιαστικά στον σχεδιαστή για να αιτηθεί μια υπηρεσία και ο σχεδιαστής πρέπει να είναι ειδικός στην υπηρεσία που παρέχει. Τούτου λεχθέντος, εάν αναζητούσατε τη λέξη "ειδικός" (expert) σε ένα λεξικό, δεν θα βρίσκατε συνώνυμο τον όρο «διαβάζει το μυαλό» (mind reader).

Φανταστείτε ότι θέλετε να σχεδιάσουν για εσάς μια κάρτα-πρόσκληση για πάρτι γενεθλίων. Σε αυτό το σενάριο ας υποθέσουμε πως πρόκειται για τα γενέθλια του γιου σας, Αντρέα. Ο σχεδιαστής ρωτάει πότε, πού, ποιός, τί ώρα. Απαντάτε σε όλες τις ερωτήσεις και σας λέει να περιμένετε δείγμα την επόμενη μέρα. Πριν ολοκληρωθεί η επικοινωνία αναφέρετε ότι ο γιος σας αγαπά το μπλέ χρώμα.

Λαμβάνετε το δείγμα το επόμενο απόγευμα και απογοητεύεστε πλήρως. Τα χρώματα της πρόσκλησης είναι σε αποχρώσεις του γαλάζιου, αλλά, η διακόσμηση που κάνατε για το πάρτι είναι σε αποχρώσεις του σκούρου μπλε.

Αυτό δεν θα είναι τόσο δύσκολο για τον σχεδιαστή να το αλλάξει, αλλά θα μπορούσε να αποφευχθεί κατά τη διάρκεια ενός πρώιμου σταδίου της διαδικασίας από οποιοδήποτε μέρος (ο σχεδιαστής ζητά μια πιο συγκεκριμένη απάντηση ή ο πελάτης δηλώνει τη χρήση ενός συγκεκριμένου χρώματος αντί να λέει απλά "το αγαπημένο του χρώμα είναι μπλε").

Η έλλειψη συνεργασίας «σκοτώνει» τη δημιουργικότητα αλλά και τα γρήγορα/ορθά αποτελέσματα.