Κάλεσε μας

Προχωρημένες Τεχνικές Βρεφοκομίας & Ειδικής Αγωγής

Προχωρημένες Τεχνικές Βρεφοκομίας & Ειδικής Αγωγής

Το Ετήσιο Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στις Προχωρημένες Τεχνικές Βρεφοκομίας & Ειδικής Αγωγής, αποτελεί ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο έρχεται να καλύψει την ανάγκη των αποφοίτων βρεφονηπιοκομίας, προσχολικής αγωγής, εργοθεραπείας, φυσικοθεραπείας, λογοθεραπείας και σχετικών επαγγελμάτων του κλάδου, να εμβαθύνει στις σύγχρονες μεθόδους που απαιτεί η αγορά εργασίας.

Η διδασκαλία πραγματοποιείται μέσα από μια μεγάλη ποικιλία μεθόδων, συμπεριλαμβανομένων των διαλέξεων, της ομαδικής εργασίας, των σεμιναρίων και των πρακτικών συνεδρίων.


Στο πρόγραμμα Προχωρημένες Τεχνικές Βρεφοκομίας & Ειδικής Αγωγής του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ ΔΕΛΤΑ 360, διδάσκονται οι ενότητες:

Ειδική Αγωγή

  • Μαθησιακές δυσκολίες
    • Δυσλεξία - Ειδική μαθησιακή δυσκολία ανάγνωσης
    • Δυσορθογραφία - Ειδική μαθησιακή δυσκολία γραπτής έκφρασης
    • Δυσαριθμησία - Ειδική μαθησιακή δυσκολία αρίθμησης
    • Τραυλισμός
    • Δυσπραξία - δυσγραφία
    • Αξιολόγηση - εντοπισμός δυσλειτουργιών του παιδιού
    • Υποστηρικτικό υλικό
    • Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στο σχολικό περιβάλλον
    • Πρακτική άσκηση
  • ΔΕΠ-Υ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας
    • Απρόσεκτος τύπος
    • Υπερκινητικός τύπος
    • Παρορμητικός τύπος
    • Σύνοδα χαρακτηριστικά της ΔΕΠΥ
    • ΔΕΠΥ και αναπτυξιακά στάδια παιδιού (βρεφική, προσχολική, σχολική ηλικία, εφηβεία)
    • Αξιολόγηση - εντοπισμός δυσλειτουργιών του παιδιού
    • Μελέτη περίπτωσης (case study)
    • Πρακτική άσκηση
  • Αυτισμός
    • Φάσμα αυτισμού
    • σύνδρομο Άσπεργκερ
    • Παράγοντες εμφάνισης αυτισμού
    • Χαρακτηριστικά συνδρόμου Άσπεργκερ
    • Δυσκολίες κατά την κοινωνική επικοινωνία
    • Εμμονή σε ρουτίνες
    • Αισθητηριακές δυσκολίες
    • Διάγνωση
    • Το παιχνίδι ως μέσο παρέμβασης στο παιδί
    • Ο ρόλος του γονέα και η συνεργασία του εκπαιδευτικού
  • Νοητική υστέρηση
    • Ελαφριά νοητική υστέρηση
    • Μέτρια νοητική υστέρηση
    • Σοβαρή νοητική υστέρηση
    • Βαριά νοητική υστέρηση
    • Αξιολόγηση - εντοπισμός δυσλειτουργίας του παιδιού
    • Το παιχνίδι ως μέσο παρέμβασης στη νοητική εξέλιξη του παιδιού
    • Μελέτη περίπτωσης (case study) - Πρακτική άσκηση

Εικαστική Έκφραση & Δημιουργία

  • Οργάνωση θεατρικής παράστασης
    • Βασικά βήματα οργάνωσης και υλοποίησης θεατρικής παράστασης
    • Κριτήρια επιλογής θεατρικού έργου
    • Προετοιμασία της ομάδας
    • Δημιουργικοί αυτοσχεδιασμοί
    • Επιλογή ρόλων
    • Επιλογή σκηνικών χώρου
    • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής
    • Μουσική επιμέλεια παράστασης
    • Στοιχεία σκηνογραφίας - ενδυματολογίας και κατασκευής σκηνικών και κουστουμιών
    • Προτάσεις - ιδέες για πρωτότυπες θεατρικές παραστάσεις
  • Παιδικό ιχνογράφημα
    • Το ιχνογράφημα ως εκφραστικό μέσο σκέψεων και συναισθημάτων των παιδιών
    • Η εξέλιξη του παιδικού ιχνογραφήματος
    • Οι κοινωνικές επιρροές και το παιδικό ιχνογράφημα
    • Ανάλυση και ερμηνεία σημαντικών στοιχείων του παιδικού σχεδίου (χρώμα, μέγεθος σκίτσου, μορφή, σημείο εκκίνησης, γραμμή, πίεση του μολυβιού, ύπαρξη μοτίβων, σημαντικές παραλείψεις ή προσθήκες)
    • Κρίσιμες ενδείξεις - στοιχεία σε παιδικά σχέδια που χρήζουν περαιτέρω διερεύνηση
    • Η συνηθέστερη θεματολογία των παιδικών σχεδίων και η ερμηνεία τους
    • Οργάνωση, ανάλυση και ερμηνεία προβολικών τεστ (ανθρώπινης φιγούρας, δέντρου, σπιτιού, οικογένειας)
    • Ανάλυση παιδικών στοιχείων από την εργασιακή εμπειρία των συμμετεχόντων
  • Η αφήγηση στον βρεφονηπιακό σταθμό
    • Μορφές αφήγησης
    • Προϋποθέσεις μιας καλής αφήγησης
    • Τεχνικές Αφήγησης και επίδειξη τους
    • Χρήση σκηνικού, μάσκας ή κούκλας κατά τη διάρκεια της αφήγησης και εργαστήριο κατασκευής τους
    • Δραστηριότητες μετά την αφήγηση
  • Το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλείο μετάδοσης γνώσης στην εκπαιδευτική πράξη
    • Εφαρμόζοντας βιωματικά τις τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού, μαθαίνουμε πώς να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με νεοεισερχόμενες έννοιες κάνοντας εν τέλει κτήμα τους τον εκπαιδευτικό στόχο (πχ. ένα φυσικό φαινόμενο, το σώμα, την υγεία και την υγιεινή, τη ζωή των ζώων, το άμεσο περιβάλλον, την οικογένεια και τις σχέσεις, τις εποχές, τα παραμύθια κα) 
  • Face painting
    • Χρωματολογία
    • Επιλογή και χρήση πινέλων - προϊόντων - stencils
    • Κανόνες υγιεινής και αποστείρωσης
    • Πρακτική εξάσκηση σε σχέδια μικρού μεγέθους για αγόρια και κορίτσια
    • Πρακτική εξάσκηση σε σχέδια μεγάλου μεγέθους (για όλο το πρόσωπο) για αγόρια και κορίτσια
  • Μουσικοκινητική αγωγή
    • Βασικές αρχές μουσικοκινητικής αγωγής
    • Μορφές μουσικής έκφρασης: ακρόαση, εκτέλεση, δημιουργία
    • Στοιχεία μουσικής θεωρίας
    • Ο παλμός και ο ρυθμός στη μουσική
    • Τονικό ύψος και μελωδία
    • Μουσική σημειογραφία και αυτοσχέδιες παρτιτούρες
    • Εισαγωγή στην οργανογνωσία
    • Μουσικοπαιδαγωγικές μέθοδοι
    • Μουσική δημιουργικότητα - αυτοσχεδιασμός
    • Μέθοδοι Dalcroze, Kodaly, Orff
    • Σχεδιασμός μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων
    • Παιδικό τραγούδι και κίνηση
    • Δημιουργική κίνηση - αυτοσχεδιασμός
    • Μουσική δραματοποίηση

Ψυχολογία

  • Άγχος αποχωρισμού – Προσαρμογή στον παιδικό σταθμό
  • Διαχείριση θυμού & επιθετικότητας
  • Όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
  • Στάδια & διαχείριση απώλειας – πένθους

Μοντέλα Διαπαιδαγώγησης

  • Διαπολιτισμική προσέγγιση & αγωγή
    • Οι προκλήσεις των καιρών και η διαπολιτισμική εκπαίδευση ως σύγχρονη αναγκαιότητα
    • Η σημασία της στο σύγχρονο σχολείο και τα προβλήματα της
    • Η έννοια και το πλαίσιο της διαπολιτισμικότητας
    • Αξιώματα, αρχές, στόχοι και κατευθύνσεις της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
    • Αρχή της ισοτιμίας των πολιτισμών
    • Αρχή ίσων ευκαιριών
    • Αρχή ισοτιμίας μορφωτικού κεφαλαίου ατόμων διαφορετικής προέλευσης
    • Οι απόψεις του Helmut Essinger
    • Μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας
    • Αφομοιωτικό μοντέλο
    • Μοντέλο ενσωμάτωσης
    • Πολυπολιτισμικό μοντέλο
    • Αντιρατσιστικό μοντέλο
    • Διαπολιτισμικό μοντέλο
    • Μέτρα, ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, σχολικά εγχειρίδια στα διαπολιτισμικά σχολεία
    • Ο ρόλος του δασκάλου στο διαπολιτισμικό σχολείο
    • Παρακολούθηση αντίστοιχων προγραμμάτων σε διαπολιτισμικές δομές
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Reggio Emilia
    • Παιδαγωγική προσέγγιση του Emilia Reggio
    • Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και ο Loris Malaguzzi
    • Οι αρχές και η φιλοσοφία του Emilia Reggio
    • Οι τρεις δάσκαλοι του παιδιού
    • Ο ρόλος του δασκάλου
    • Ο ρόλος του γονιού
    • Ο ρόλος του περιβάλλοντος
    • Η σημασία του Atelier
    • Παρακολούθηση μαθημάτων σε αντίστοιχη δομή
  • Συστήματα διαπαιδαγώγησης (Μοντεσσοριανή αγωγή, αντλεριανή αγωγή, Vygotsky, Howard Gardner κα)
    • Τί είναι το κάθε σύστημα και τί διδάσκει
    • Θεωρίες και βασικές αρχές του κάθε συστήματος
    • Παιδαγωγικό υλικό
    • Προγράμματα ασκήσεων
    • Διαφορές κλασικής αγωγής και προηγμένων συστημάτων διαπαιδαγώγησης
    • Κριτική αξιολόγηση (πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα)
    • Εξειδικευμένα κέντρα εκπαίδευσης
    • Πρακτική εφαρμογή σε ανάλογες δομές

Το Ετήσιο Πρόγραμμα Εξειδίκευσης Προχωρημένες Τεχνικές Βρεφοκομίας & Ειδικής Αγωγής προσφέρεται κατ’ αποκλειστικότητα από τον εκπαιδευτικό Όμιλο ΔΕΛΤΑ 360 και απευθύνεται σε:

Στο πρόγραμμα Προχωρημένες Τεχνικές Βρεφοκομίας & Ειδικής Αγωγής του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ ΔΕΛΤΑ 360, διδάσκονται οι ενότητες:

Ειδική Αγωγή

  • Μαθησιακές δυσκολίες
    • Δυσλεξία - Ειδική μαθησιακή δυσκολία ανάγνωσης
    • Δυσορθογραφία - Ειδική μαθησιακή δυσκολία γραπτής έκφρασης
    • Δυσαριθμησία - Ειδική μαθησιακή δυσκολία αρίθμησης
    • Τραυλισμός
    • Δυσπραξία - δυσγραφία
    • Αξιολόγηση - εντοπισμός δυσλειτουργιών του παιδιού
    • Υποστηρικτικό υλικό
    • Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στο σχολικό περιβάλλον
    • Πρακτική άσκηση
  • ΔΕΠ-Υ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας
    • Απρόσεκτος τύπος
    • Υπερκινητικός τύπος
    • Παρορμητικός τύπος
    • Σύνοδα χαρακτηριστικά της ΔΕΠΥ
    • ΔΕΠΥ και αναπτυξιακά στάδια παιδιού (βρεφική, προσχολική, σχολική ηλικία, εφηβεία)
    • Αξιολόγηση - εντοπισμός δυσλειτουργιών του παιδιού
    • Μελέτη περίπτωσης (case study)
    • Πρακτική άσκηση
  • Αυτισμός
    • Φάσμα αυτισμού
    • σύνδρομο Άσπεργκερ
    • Παράγοντες εμφάνισης αυτισμού
    • Χαρακτηριστικά συνδρόμου Άσπεργκερ
    • Δυσκολίες κατά την κοινωνική επικοινωνία
    • Εμμονή σε ρουτίνες
    • Αισθητηριακές δυσκολίες
    • Διάγνωση
    • Το παιχνίδι ως μέσο παρέμβασης στο παιδί
    • Ο ρόλος του γονέα και η συνεργασία του εκπαιδευτικού
  • Νοητική υστέρηση
    • Ελαφριά νοητική υστέρηση
    • Μέτρια νοητική υστέρηση
    • Σοβαρή νοητική υστέρηση
    • Βαριά νοητική υστέρηση
    • Αξιολόγηση - εντοπισμός δυσλειτουργίας του παιδιού
    • Το παιχνίδι ως μέσο παρέμβασης στη νοητική εξέλιξη του παιδιού
    • Μελέτη περίπτωσης (case study) - Πρακτική άσκηση

Εικαστική Έκφραση & Δημιουργία

  • Οργάνωση θεατρικής παράστασης
    • Βασικά βήματα οργάνωσης και υλοποίησης θεατρικής παράστασης
    • Κριτήρια επιλογής θεατρικού έργου
    • Προετοιμασία της ομάδας
    • Δημιουργικοί αυτοσχεδιασμοί
    • Επιλογή ρόλων
    • Επιλογή σκηνικών χώρου
    • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής
    • Μουσική επιμέλεια παράστασης
    • Στοιχεία σκηνογραφίας - ενδυματολογίας και κατασκευής σκηνικών και κουστουμιών
    • Προτάσεις - ιδέες για πρωτότυπες θεατρικές παραστάσεις
  • Παιδικό ιχνογράφημα
    • Το ιχνογράφημα ως εκφραστικό μέσο σκέψεων και συναισθημάτων των παιδιών
    • Η εξέλιξη του παιδικού ιχνογραφήματος
    • Οι κοινωνικές επιρροές και το παιδικό ιχνογράφημα
    • Ανάλυση και ερμηνεία σημαντικών στοιχείων του παιδικού σχεδίου (χρώμα, μέγεθος σκίτσου, μορφή, σημείο εκκίνησης, γραμμή, πίεση του μολυβιού, ύπαρξη μοτίβων, σημαντικές παραλείψεις ή προσθήκες)
    • Κρίσιμες ενδείξεις - στοιχεία σε παιδικά σχέδια που χρήζουν περαιτέρω διερεύνηση
    • Η συνηθέστερη θεματολογία των παιδικών σχεδίων και η ερμηνεία τους
    • Οργάνωση, ανάλυση και ερμηνεία προβολικών τεστ (ανθρώπινης φιγούρας, δέντρου, σπιτιού, οικογένειας)
    • Ανάλυση παιδικών στοιχείων από την εργασιακή εμπειρία των συμμετεχόντων
  • Η αφήγηση στον βρεφονηπιακό σταθμό
    • Μορφές αφήγησης
    • Προϋποθέσεις μιας καλής αφήγησης
    • Τεχνικές Αφήγησης και επίδειξη τους
    • Χρήση σκηνικού, μάσκας ή κούκλας κατά τη διάρκεια της αφήγησης και εργαστήριο κατασκευής τους
    • Δραστηριότητες μετά την αφήγηση
  • Το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλείο μετάδοσης γνώσης στην εκπαιδευτική πράξη
    • Εφαρμόζοντας βιωματικά τις τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού, μαθαίνουμε πώς να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με νεοεισερχόμενες έννοιες κάνοντας εν τέλει κτήμα τους τον εκπαιδευτικό στόχο (πχ. ένα φυσικό φαινόμενο, το σώμα, την υγεία και την υγιεινή, τη ζωή των ζώων, το άμεσο περιβάλλον, την οικογένεια και τις σχέσεις, τις εποχές, τα παραμύθια κα) 
  • Face painting
    • Χρωματολογία
    • Επιλογή και χρήση πινέλων - προϊόντων - stencils
    • Κανόνες υγιεινής και αποστείρωσης
    • Πρακτική εξάσκηση σε σχέδια μικρού μεγέθους για αγόρια και κορίτσια
    • Πρακτική εξάσκηση σε σχέδια μεγάλου μεγέθους (για όλο το πρόσωπο) για αγόρια και κορίτσια
  • Μουσικοκινητική αγωγή
    • Βασικές αρχές μουσικοκινητικής αγωγής
    • Μορφές μουσικής έκφρασης: ακρόαση, εκτέλεση, δημιουργία
    • Στοιχεία μουσικής θεωρίας
    • Ο παλμός και ο ρυθμός στη μουσική
    • Τονικό ύψος και μελωδία
    • Μουσική σημειογραφία και αυτοσχέδιες παρτιτούρες
    • Εισαγωγή στην οργανογνωσία
    • Μουσικοπαιδαγωγικές μέθοδοι
    • Μουσική δημιουργικότητα - αυτοσχεδιασμός
    • Μέθοδοι Dalcroze, Kodaly, Orff
    • Σχεδιασμός μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων
    • Παιδικό τραγούδι και κίνηση
    • Δημιουργική κίνηση - αυτοσχεδιασμός
    • Μουσική δραματοποίηση

Ψυχολογία

  • Άγχος αποχωρισμού – Προσαρμογή στον παιδικό σταθμό
  • Διαχείριση θυμού & επιθετικότητας
  • Όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
  • Στάδια & διαχείριση απώλειας – πένθους

Μοντέλα Διαπαιδαγώγησης

  • Διαπολιτισμική προσέγγιση & αγωγή
    • Οι προκλήσεις των καιρών και η διαπολιτισμική εκπαίδευση ως σύγχρονη αναγκαιότητα
    • Η σημασία της στο σύγχρονο σχολείο και τα προβλήματα της
    • Η έννοια και το πλαίσιο της διαπολιτισμικότητας
    • Αξιώματα, αρχές, στόχοι και κατευθύνσεις της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
    • Αρχή της ισοτιμίας των πολιτισμών
    • Αρχή ίσων ευκαιριών
    • Αρχή ισοτιμίας μορφωτικού κεφαλαίου ατόμων διαφορετικής προέλευσης
    • Οι απόψεις του Helmut Essinger
    • Μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας
    • Αφομοιωτικό μοντέλο
    • Μοντέλο ενσωμάτωσης
    • Πολυπολιτισμικό μοντέλο
    • Αντιρατσιστικό μοντέλο
    • Διαπολιτισμικό μοντέλο
    • Μέτρα, ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, σχολικά εγχειρίδια στα διαπολιτισμικά σχολεία
    • Ο ρόλος του δασκάλου στο διαπολιτισμικό σχολείο
    • Παρακολούθηση αντίστοιχων προγραμμάτων σε διαπολιτισμικές δομές
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Reggio Emilia
    • Παιδαγωγική προσέγγιση του Emilia Reggio
    • Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και ο Loris Malaguzzi
    • Οι αρχές και η φιλοσοφία του Emilia Reggio
    • Οι τρεις δάσκαλοι του παιδιού
    • Ο ρόλος του δασκάλου
    • Ο ρόλος του γονιού
    • Ο ρόλος του περιβάλλοντος
    • Η σημασία του Atelier
    • Παρακολούθηση μαθημάτων σε αντίστοιχη δομή
  • Συστήματα διαπαιδαγώγησης (Μοντεσσοριανή αγωγή, αντλεριανή αγωγή, Vygotsky, Howard Gardner κα)
    • Τί είναι το κάθε σύστημα και τί διδάσκει
    • Θεωρίες και βασικές αρχές του κάθε συστήματος
    • Παιδαγωγικό υλικό
    • Προγράμματα ασκήσεων
    • Διαφορές κλασικής αγωγής και προηγμένων συστημάτων διαπαιδαγώγησης
    • Κριτική αξιολόγηση (πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα)
    • Εξειδικευμένα κέντρα εκπαίδευσης
    • Πρακτική εφαρμογή σε ανάλογες δομές

Το Ετήσιο Πρόγραμμα Εξειδίκευσης Προχωρημένες Τεχνικές Βρεφοκομίας & Ειδικής Αγωγής προσφέρεται κατ’ αποκλειστικότητα από τον εκπαιδευτικό Όμιλο ΔΕΛΤΑ 360 και απευθύνεται σε: