Σπύρος Πέγκας: «Θεωρώ, ότι όλα θα αλλάξουν και θα περάσουμε σε μια νέα εποχή.»

Επιμέλεια: Χρήστος Τσαρδάκης - Σπουδαστής Δημοσιογραφίας ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360

Σπύρος Πέγκας: «Θεωρώ, ότι όλα θα αλλάξουν και θα περάσουμε σε μια νέα εποχή.»

Ο Σπύρος Πέγκας, πρώην Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης, μιλά στο #blog του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360 για την ενασχόλησή του με την πολιτική και τα επιχειρηματικά εγχειρήματά του. Ο κ. Πέγκας αναφέρεται επίσης στον γαστρονομικό θεσμό Thessaloniki Food Festival και απαντά στο ερώτημα πώς οραματίζεται τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα όλη την ελληνική επικράτεια, την επόμενη μέρα της πανδημίας.

Σήμερα ο κ. Πέγκας είναι ο Ιδρυτής και CΕΟ της εταιρίας Wise RAM, που έχει ως αντικείμενο τον τουρισμό και πιο συγκεκριμένα την προώθηση και προβολή του τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος πολλών και διαφορετικών προορισμών.

Ως γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός, δραστηριοποιηθήκατε ενεργά με την πολιτική καθώς διατελέσατε Αντιδήμαρχος Τουρισμού & Διεθνών Σχέσεων στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με τα κοινά και την πολιτική;

Είχα πάντα την πίστη, ότι η πολιτική πράξη μπορεί να κάνει τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη. Για αυτό και σπούδασα Πολιτικές Επιστήμες και Διεθνείς Σχέσεις. Μπορεί με τη επιστροφή μου στην Ελλάδα μετά τις σπουδές μου στο Φράιμπουργκ και στο Μόναχο και την ενασχόληση μου με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στις Βρυξέλες, να μην αποφάσισα την είσοδό μου στον πολιτικό στίβο μια και ένιωθα αποστροφή για το στενά κομματικό πλαίσιο που ίσχυε τότε. Η ωρίμανση των πολιτικών καταστάσεων αργότερα, η ανάγκη που δημιουργήθηκε για ανεξάρτητες, νέες, καινοτόμες πολιτικές φωνές και προσλήψεις σε συνδυασμό με την εμφάνιση του χαρισματικού Γιάννη Μπουτάρη με οδήγησαν στο να αναιρέσω την απόφασή μου και να εμπλακώ ενεργά στην ελληνική πολιτική, καταρχήν, στο πεδίο της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Το Thessaloniki Food Festival είναι ένας θεσμός που δημιουργήθηκε για να αναδείξει τις γαστρονομικές γεύσεις της πόλης σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσα από ξεχωριστές δράσεις. Πώς ξεκίνησε η ιδέα του φεστιβάλ και πώς θα επιστρέψει μετά την επέλαση του κορονοϊού;

Το Thessaloniki Food Festival γεννήθηκε την πρώτη χρονιά διοίκησής μας στο δήμο Θεσσαλονίκης, το 2011, όταν θέλησα να συνδυάσω την Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου που ξαναφέρναμε μετά από χρόνια στη Θεσσαλονίκη και με γαστρονομικά events. Ξεκινήσαμε δειλά δειλά αλλά γρήγορα αποδείχθηκε, ότι ήμασταν πρωτοπόροι σε μια τάση που ερχόταν με ορμή. Το Thessaloniki Food Festival εμπλουτιζόταν κάθε χρόνο με νέες ιδέες και καινούργια γεγονότα και συμμετοχές μέχρι που απέκτησε μια δική του εξαιρετική δυναμική. Εμείς, ως δημοτική αρχή, σταδιακά κάναμε βήματα πίσω, για να αφήνουμε περισσότερο χρόνο στους νέους και γενικά στους επαγγελματίες της πόλης να αναλαμβάνουν αυτοί να δημιουργούν γεγονότα και φεστιβάλ που συνενώνονταν κάτω από την ομπρέλα του Thessaloniki Food Festival. Tα πολύ τελευταία χρόνια 2016-19 ασχοληθήκαμε κυρίως με τη θεσμική συγκρότηση του Φεστιβάλ για να του προσδώσουμε βάθος και τη διεθνή δικτύωσή του, για να του προσδώσουμε ευρεία απήχηση και διεθνή χαρακτήρα. Υπάρχει μια δυναμική που μπορεί να επαναφέρει δυναμικά το Φεστιβάλ. Όμως, σίγουρα χρειάζεται και μια ανανέωση στο όραμά του και την κατεύθυνση του. Ελπίζω, οι άνθρωποι που τώρα το περιβάλλουν να μπορέσουν να τα εκφράσουν.

Το τελευταίο σας επιχειρηματικό βήμα είναι το “Wise Ram” το οποίο εστιάζει στην προώθηση τουριστικών προορισμών. Ποιες είναι οι δράσεις που αναλαμβάνει η επιχείρηση σας, προκειμένου να αναδείξει τουριστικά έναν προορισμό; Κατά πόσο είναι εύκολο να επιτευχθεί το έργο σας, εν μέσω πανδημίας; Ποιοι θεωρείτε πως είναι οι κρυμμένοι θησαυροί της Ελλάδας οι οποίοι αξίζουν να γίνουν πόλος τουριστικής έλξης;

Η εταιρεία μου ασχολείται με την εξωστρέφεια και τουριστική ανάπτυξη προορισμών. Οποιουδήποτε φορέα ή νομικού προσώπου ή ξενοδοχείου ή γεγονότος που μπορεί να χαρακτηριστεί ως «προορισμός». Σχεδιάζουμε μια tailor made στρατηγική ανά προορισμό και πελάτη αξιοποιώντας πολλά εργαλεία εξωστρέφειας, από το digital marketing μέχρι τη Διπλωματία Προορισμών. Ανάλογα με τον προορισμό και την ωριμότητα τους, εφαρμόζουμε πολιτικές που ξεκινάμε από την εσωτερική διαβούλευση και αναδιοργάνωση και το branding μέχρι τις παρουσιάσεις και την προβολή στο εξωτερικό. Εν μέσω πανδημίας ασχοληθήκαμε κυρίως με τα πρώτα μέρη μια τέτοιας ολοκληρωμένης στρατηγικής. Τώρα που ανοίγουν τα σύνορα θα ξεδιπλώσουμε και κινήσεις εξωστρέφειας. Αισθάνομαι ευγνώμων για όλους αυτούς τους συνεργάτες και πελάτες που μας εμπιστεύθηκαν τον καιρό της πανδημίας και μαζί διανύσαμε τα πρώτα βήματα μιας πολιτικής τουριστικής ανάπτυξης. Θεωρώ, ότι η Βόρεια ηπειρωτική Ελλάδα κρύβει μοναδικό πλούτο, που πρέπει να φροντίσουμε να αναδειχθεί για να ωφεληθεί ολόκληρη η χώρα μας και να πετύχουμε τον 365 ημέρες τουρισμό, που όλοι επιθυμούμε. Εγώ συνειδητά παραμένω στη βόρεια Ελλάδα και ελπίζω να συνδράμω προς την κατεύθυνση της δυναμικής τουριστικής και εν γένει οικονομικής ανάπτυξής της.

Πόσο αισιόδοξο σας βρίσκει το τουριστικό άνοιγμα εν μέσω πανδημίας και ποιες συμβουλές θα δίνατε στις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις;

Με βρίσκει συγκρατημένα αισιόδοξο. Τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα ούτε αυτή τη χρονιά. Θα συμβούλευα, λοιπόν, συγκρατημένες, προσεκτικές κινήσεις και προσαρμογή σε νέα, ευέλικτα μοντέλα λειτουργίας και ανάπτυξης.

Από το 1993, συμμετέχετε ενεργά και στην επιχείρηση της οικογένειας σας, η οποία έχει να κάνει με χειροποίητα χαλιά με ανατολίτικη και μοντέρνα αισθητική, σε ασυναγώνιστες τιμές. Η οικογενειακή επιχείρηση ήταν κάτι με το οποίο θα θέλατε πάντα να ασχοληθείτε; Πόσο εύκολο είναι να συνδυάζετε τόσο διαφορετικά επιχειρηματικά εγχειρήματα;

Ασχολήθηκα ενεργά και με πάθος για περίπου είκοσι χρόνια με την επιχείρησή μας ολοκληρώνοντας αυτή την επαγγελματική μου φάση με το μεγαλύτερο ίσως contract συμβόλαιο που έχει γίνει στην Ελλάδα, την παραγωγή των χαλιών του συγκροτήματος Costa Navarino το 2010. Αγαπώ το χειροποίητο χαλί και τους πολιτισμούς που το περιβάλλουν, αγαπώ την επιχειρηματικότητα και το εμπόριο και δεν σκοπεύω να αφήσω ποτέ από τα μάτια μου την επιχείρηση αυτή. Μπορείς πάντα να συνδυάζεις δραστηριότητες ιεραρχώντας τις βέβαια και διαθέτοντας σωστά τον επαγγελματικό σου χρόνο.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μας πείτε το πώς φαντάζεστε την επόμενη μέρα μετά την πανδημία για την πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και την Ελλάδα γενικότερα;

Θεωρώ, ότι όλα θα αλλάξουν και θα περάσουμε σε μια νέα εποχή. Δεν θα υπάρξει ξανά η παλιά κανονικότητα. Αυτό δημιουργεί ανασφάλειες, αλλά και ελπίδες και προσδοκίες. Θα είναι προκλητικοί και ελπίζω συναρπαστικοί οι επόμενοι μήνες της προσαρμογής στην εποχή του flux, όπου όλα θα είναι ρευστά και όχι στατικά και που διαρκώς θα απαιτείται να αναπροσαρμόζουμε τα θέλω μας, τους τρόπους μας και τις αντιδράσεις μας.

Ειδικά η Θεσσαλονίκη πρέπει να πιάσει άμεσα αυτό το νέο πνεύμα και να συμβαδίσει με τις εξελίξεις αν δεν θέλει να μείνει ξανά πίσω και να υστερεί σε σχέση με άλλα αστικά και μητροπολιτικά κέντρα. Η «ευταξία» δεν είναι ικανό όραμα για ένα σίγουρο και αισιόδοξο βηματισμό προς το μέλλον.