Παγκόσμια ημέρα διατροφής : «Είμαστε ό,τι τρώμε…»

Παγκόσμια ημέρα διατροφής : «Είμαστε ό,τι τρώμε…»

Κατερίνα Τζιώτζη, Καθηγήτρια Τομέα Υγείας & Αθλητισμού / Διατροφολόγος - Διαιτολόγος

Παγκόσμια ημέρα διατροφής σήμερα… Η μέρα αυτή, καθιερώθηκε το 1945 όπου και ιδρύθηκε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ.

Και ενώ στην εποχής μας  τα παιδιά φαίνεται να εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα υγείας από ότι οι προηγούμενες γενιές … φαίνεται να αντιμετωπίζουν πρόβλημα βάρους… Για άλλη μια χρονιά λοιπόν  η Ελλάδα και οι άλλες χώρες της νότιας Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία, Κύπρος, Μάλτα) έχουν τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας. Για την ακρίβεια ένα στα πέντε παιδιά (ποσοστό 18% έως 21% ανάλογα με τη χώρα) είναι παχύσαρκο.

Καθώς όμως τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες επιστημονικές έρευνες εντοπίζουν την πηγή του προβλήματος της παχυσαρκίας κ των συνεπαγόμενων ασθενειών  στα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου ακόμη και στην προσχολική, σχολική κ εφηβική του ηλικία... Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα διατροφής , αποφασίσαμε να μοιραστούμε μαζί σας απλές , καθημερινές και διατροφικές συμβουλές  για μικρά και μεγάλα παιδιά…

Υιοθετήστε τις λοιπόν κ μην ξεχνάτε «είμαστε ότι τρώμε….»  

  • Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή και αποφύγετε τις περιοριστικές δίαιτες.
  • Κλείνετε την τηλεόραση την ώρα του φαγητού – αποφύγετε το τσιμπολόγημα βλέποντας τηλεόραση.
  • Βασίστε τα γεύματα σε σύνθετους υδατάνθρακες όπως πατάτες, ρύζι, ζυμαρικά ή ψωμί ολικής άλεσης.
  • Ποικιλία φρέσκων λαχανικών & φρούτων καθημερινά.
  • Ναι στα γαλακτοκομικά προϊόντα : Η τροφή – κλειδί για την αύξηση του ύψους!! Και όχι μόνο γάλα. Γάλα ή γιαούρτι ή τυριά χαμηλών λιπαρών: 3 μερίδες την ημέρα ναι βασικές για την πρόσληψη της απαιτούμενης ποσότητας ασβεστίου!
  • Ναι στο άπαχο κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι. Αποτελούν πηγές πρωτεΐνης καλής βιολογικής αξίας, σιδήρου, ψευδαργύρου και συμπλέγματος Β.
  • Μικρά, ισορροπημένα  γεύματα ανά 3,5 ώρες, που θα κρατούν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σε ικανοποιητικά επίπεδα! Για να είναι ο μεταβολισμός καλά ρυθμισμένος, να γίνονται οι απαραίτητες καύσεις αλλά και να έχετε καλά επίπεδα ενέργειας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. 3 βασικά γεύματα και 2 σνακ!
  • Αποφυγή των ζαχαρούχων ροφημάτων και των βιομηχανοποιημένων σνακ πλούσια σε ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά στα διαλείμματα
  • Τρώτε αργά… δεν μπορείτε να  χορτάσετε πριν περάσουν 20 λεπτά!!!
  • Το στρες παχαίνει και πρήζει. Μας οδηγεί σε  μονοφαγίες ή υπερφαγίες , λάθος επιλογές και τυμπανισμούς!!!
  • Η άσκηση βελτιώνει την επιβαρυντική δράση της παχυσαρκίας στον οργανισμό ακόμη κι όταν δεν αλλάζει το σωματικό βάρος!!!
  • Τα παιδιά και οι έφηβοι θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 30-60 λεπτά την ημέρα φυσική δραστηριότητα μέτριας ή υψηλής έντασης
  • Χυμό και σνακ πριν & μετά την άσκηση
  • Μείωση καφέ - αναψυκτικών  & αύξηση νερού-αφεψημάτων