white_logo close
white_logo close
360o

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

big_circle
Συνέντευξη τύπου με λαμπρά πρόσωπα του καλλιτεχνικού χώρου

Share it

Συνέντευξη τύπου με λαμπρά πρόσωπα του καλλιτεχνικού χώρου

Επιμέλεια κειμένου: Κλαούντια Σκίρα, σπουδάστρια Δημοσιογραφίας ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360 Θεσσαλονίκης

Νικολέττα Βλαβιανού - Παντελής Καναράκης - Αστέριος Πελτέκης: Το τρίπτυχο της επιτυχίας

Η εξέλιξη του θεάτρου, οι επερχόμενοι καλλιτέχνες στον ίδιο επαγγελματικό χώρο, τυχόν προβλήματα ή ανασφάλειες που μπορεί έχουν έρθει αντιμέτωποι καθώς και τα πρώτα βήματα της καριέρας τους αποτέλεσαν, μεταξύ άλλων, τα στοιχειώδη θέματα συζήτησης στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε από τους Νικολέτα Βλαβιανού, Αστέριο Πελτέκη και Παντελή Καναράκη.

“Αν αυτή η γενιά καλυτερέψει ή χειροτερέψει το θέατρο θα το δούμε αργότερα”

Για την κατάσταση και την προσέγγιση των νέων στο χώρο του θεάτρου στη σύγχρονη εποχή, αναφέρθηκαν και οι τρεις ηθοποιοί. Πιο συγκεκριμένα, ομόφωνα συμφώνησαν πως οι νέοι αντιμετωπίζουν και λειτουργούν πολύ διαφορετικά σε σχέση με την δική τους γενιά ή και παλαιότερων. “Κάθε γενιά έχει αυτό που της αξίζει” τόνισε η κ. Βλαβιανού, υποστηρίζοντας συνάμα ότι: “Δε ξεκινούν από το πρώτο βήμα αλλά επιλέγουν τους πλαϊνούς δρόμους και όχι τους κεντρικούς. Δεν εξασκούν τόσο πολύ την αμεσότητα του λόγου, την φωνή και τον κορμό τους ενώ στηρίζονται στο νοητικό κομμάτι”. Ο κ. Καναράκης με τη σειρά του πρόσθεσε πως: “Η κάθε γενιά θεωρεί τη δική της καλύτερη και αν η τωρινή γενιά καλυτερεύει ή χειροτερεύει το θέατρο θα το δούμε αργότερα. Ό,τι έρχεται φέρνει μαζί του ένα καλό και ένα κακό και πάντα έχεις να μάθεις ακόμη και απ’ το κακό” ενώ τέλος συμπλήρωσε ο κ. Πελτέκης , λέγοντας, πως “Φτάνουμε σε εποχές εξειδίκευσης. Μπορεί να μην έχουν προσέγγιση της καλλιτεχνικής οντότητας έχουν όμως περισσότερη εξειδίκευση”.

“Εάν κάποιος επιθυμεί να γίνει ηθοποιός, πρέπει να γίνει πρωταθλητής”

Στη συνέχεια, στο επίκεντρο της συζήτησης στάθηκε η θέληση, την οποία είναι απαραίτητο να κατέχει κάποιος, προκειμένου να εξελιχθεί και να ασχοληθεί επαγγελματικά με το θέατρο. Αξιοσημείωτο είναι πως μαζί με την θέληση χρειάζεται εξίσου να υπάρχει ένα θεωρητικό υπόβαθρο, καθώς οι γνώσεις και η εκπαίδευση οδηγούν στην επαγγελματική ανέλιξη και στην μακροχρόνια ενασχόλησή τους στο τομέα αυτόν. Ειδικότερα, επισημαίνουν ότι: “Πρέπει να έχει πάει σε μία σχολή και να έχει εκπαιδευτεί γιατί έτσι έρχεται σε επαφή με το αντικείμενο. Η εκπαίδευση είναι μια φωλιά από την οποία πρέπει να περάσει κάποιος που θέλει να το δει επαγγελματικά”. Ο κ. Πελτέκης ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά πως: “Αν υπάρχει πόθος για το πάθος τότε θα βρεις τρόπο για να πάθεις και να μάθεις. Με οποιονδήποτε τρόπο και να ασχοληθεί κάποιος με την θεατρική παιδεία, έχει κέρδος”. Επιπροσθέτως, η συνεχή εκπαίδευση κρίνεται επιτακτική ανάγκη αφού μόνο έτσι εξελίσσεται προσωπικά κάποιος αλλά εξελίσσει παράλληλα και την τέχνη με αποτέλεσμα να προσαρμόζεται σε καινούργια δεδομένα.

“Ανασφάλεια και ηθοποιός πάνε χεράκι”

Οι ηθοποιοί έκαναν λόγο επίσης και για την ανασφάλεια που αισθάνονται εξαιτίας της αβεβαιότητας στο επάγγελμά τους, καθώς δεν έχουν πάντα σίγουρο ότι θα έχουν δουλειά την επόμενη σεζόν, “Υπάρχει συνεχής ανασφάλεια που δε σε αφήνει να κάθεσαι”, “Το παντρεύεσαι και ζεις με αυτό”.

Επιπλέον, στη συνέντευξη αναφέρθηκε και η συνεργασία-σχέση μεταξύ του ηθοποιού και του σκηνοθέτη όπου “Χρειάζεται χημεία και θα έπρεπε ο σκηνοθέτης να αφουγκραστεί τη δουλειά του ηθοποιού, πράγμα που δε το κάνουν όλοι”. “Υπάρχει κοινός στόχος και όραμα, το οποίο υπηρετεί ο καθένας με τον δικό του τρόπο”.

Πώς άρχισε όμως αυτή η επιθυμία να ασχοληθούν με την τέχνη της ηθοποιίας; 

Για την κ. Βλαβιανού δεν ήταν κάτι προγραμματισμένο, ξεκίνησε ερασιτεχνικά βρίσκοντας μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα δουλειά σε αντίθεση με τον κ. Καναράκη, ο οποίος από μικρή ηλικία πήγαινε στο παιδικό θέατρο και η υποκριτική ήταν για εκείνον ανάγκη. Ο κ. Πελτέκης τέλος, έκανε παραστάσεις στη γειτονιά από μόνος του έως ότου έφτασε στο Λύκειο και έδωσε εξετάσεις στη δραματική σχολή έχοντας στο μυαλό του πως αυτό ήταν το επάγγελμα που θα έκανε στη ζωή του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Line 2 Copy 4 circle2
circle2

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Επιλογές Cookies